Design tijdschrift
Design tijdschrift
Bank

Shell

Bank De Shell-bank verscheen als een combinatie van contouren van zeeschelpen en modetrends in het imiteren van exoskelettechnologie en 3D-printen. Het doel was om een bank te creëren met het effect van optische illusie. Het moeten de lichte en luchtige meubels zijn die zowel thuis als buitenshuis kunnen worden gebruikt. Om het effect van lichtheid te bereiken werd een web van nylon touwen gebruikt. Zo wordt de hardheid van het karkas gecompenseerd door het weven en de zachtheid van de silhouetlijnen. Een stevige basis onder de hoekdelen van de zitting kan gebruikt worden als bijzettafels en zachte bovenzitjes en kussens maken de compositie af.

Restaurant

Chuans Kitchen II

Restaurant Chuan's Kitchen II, dat zowel het zwarte aardewerk van de Sichuan Yingjing als de gewonnen grondmaterialen uit de metroconstructie als medium neemt, is een experimenteel restaurant dat is gebouwd op het hedendaagse experiment van traditionele volkskunst. Door de grens van materialen te doorbreken en de moderne vorm van traditionele volkskunst te onderzoeken, haalde Infinity Mind de pakkingen eruit die na het bakproces waren weggegooid van Yingjings zwarte aardewerk en gebruikte ze als het belangrijkste decoratie-element in Chuan's Kitchen II.

Fauteuil

Infinity

Fauteuil De belangrijkste nadruk van het ontwerp van de Infinity fauteuil wordt precies op de rugleuning gelegd. Het is de referentie van het oneindigheidssymbool - een omgekeerd cijfer van acht. Het is alsof het van vorm verandert tijdens het draaien, de dynamiek van de lijnen bepaalt en het oneindigheidsteken in verschillende vlakken herschept. De rugleuning wordt samengetrokken door verschillende elastische banden die een externe lus vormen, die ook terugkeert naar de symboliek van de oneindige cyclus van leven en balans. Een extra nadruk wordt gelegd op unieke beensteunen die de zijdelen van de fauteuil stevig vastzetten en ondersteunen, net als klemmen.

Café

Hunters Roots

Café In reactie op een opdracht voor een moderne, strakke esthetiek, werd een interieur gecreëerd dat geïnspireerd was op houten fruitkratten die in abstracte vorm werden gebruikt. De kratten vullen de ruimtes en creëren een meeslepende, bijna grotachtige sculpturale vorm, maar een die is gemaakt van eenvoudige en rechte geometrische vormen. Het resultaat is een schone en gecontroleerde ruimtelijke ervaring. Het slimme ontwerp maximaliseert ook de beperkte ruimte door praktische armaturen om te zetten in decoratieve elementen. De lichten, kasten en planken dragen bij aan het ontwerpconcept en de sculpturale visuele.

Kristallen Lichtsculptuur

Grain and Fire Portal

Kristallen Lichtsculptuur Deze organische lichtsculptuur bestaat uit hout en kwartskristal en maakt gebruik van duurzaam geproduceerd hout uit een reservevoorraad van verouderd teakhout. Decennialang verweerd door zon, wind en regen, wordt het hout met de hand gevormd, geschuurd, gebrand en afgewerkt tot een vat voor LED-verlichting en het gebruik van kwartskristallen als natuurlijke diffuser. In elke sculptuur zijn 100% natuurlijke, ongewijzigde kwartskristallen gebruikt en deze zijn ongeveer 280 miljoen jaar oud. Er wordt een verscheidenheid aan houtafwerkingstechnieken gebruikt, waaronder de Shou Sugi Ban-methode om vuur te gebruiken voor conservering en contrasterende kleuren.

Verlichting

Capsule

Verlichting De vorm van de lamp Capsule herhaalt de vorm van de capsules die zo wijdverspreid zijn in de moderne wereld: medicijnen, architecturale constructies, ruimteschepen, thermosflessen, buizen, tijdcapsules die decennia lang boodschappen doorgeven aan nakomelingen. Het kan van twee soorten zijn: standaard en langwerpig. Lampen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren met verschillende mate van transparantie. Door te binden met nylon touwen krijgt de lamp een handgemaakt effect. Zijn universele vorm was om de eenvoud van fabricage en massaproductie te bepalen. Besparing in het productieproces van de lamp is het belangrijkste voordeel.